Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet beskæftiger sig med virksomheders og organisationers
eksterne og strategiske kommunikation i fremmedsprogsområdet / på
fremmedsproget med fokus på bl.a. interessenter og (sociale)
medier. Modulet afsluttes med et problembaseret projektarbejde
inden for et udvalgt emne inden for ovennævnte områder.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
- virksomheders og organisationers eksterne kommunikation med
interessenter i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget, herunder
digitalt medieret kommunikation, fx i sociale medier
- grundlæggende teorier inden for ekstern kommunikation
- strategisk kommunikation og dialogbaseret interaktion i private
og offentlige organisationer i fremmedsprogsområdet / på
fremmedsproget.
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå
Færdigheder i
- sikker anvendelse af principperne for problembaseret læring og
projektarbejde i relation til det udvalgte emne inden for
organisation, kommunikation og interessenter
- digital informationssøgning, -indsamling og -behandling samt
projektplanlægning, -styring og -samarbejde
- at formidle, begrunde og diskutere valg af videnskabsteoretisk
tilgang, metode og teori i relation til det valgte problem
- at anvende relevant teori og metode i relation til den valgte
problemstilling
- at undersøge og vurdere organisationers og virksomheders
eksterne miljø
- at analysere problemstillinger i relation til virksomheders og
organisationers eksterne kommunikation i fremmedsprogsområdet / på
fremmedsproget, fx digital kommunikation
- mundtligt og skriftligt at formidle sin viden om virksomheders
og organisationers eksterne kommunikation i fremmedsprogsområdet /
på fremmedsproget
- at formidle viden i en form, som overholder principperne for
akademisk skriftlig fremstilling.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
- at kommunikere med forskellige interessenter og offentligheden
i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget
- at arbejde praktisk med ekstern kommunikation og
kommunikationsstrategier i relation til fremmedsprogsområdet / på
fremmedsproget
- kontinuerligt at udvikle kompetencer inden for
PBL, herunder kompetencer til samarbejde, projektplanlægning
og -styring, fx ved hjælp af digitale ressourcer
- at være bevidst om egne kompetencer og progression inden for
PBL.
Undervisningsform
Se studieordningen § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Organisation, kommunikation og interessenter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Omprøve: Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |