Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet beskæftiger sig med interpersonel kommunikation og dets
grundbegreber, herunder dialogisk og relationsbaseret kommunikation
bl.a. på de sociale medieplatforme. Derudover introduceres der til
videnskabelige metoder til indsamling og analyse af empiri. Modulet
afsluttes med et problembaseret synopsisarbejde inden for et
udvalgt emne inden for ovennævnte områder.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
- teoretiske og praktiske aspekter af interpersonel
kommunikation, bl.a. i digitale medier
- mundtlig kommunikation med fokus på menneskelig interaktion og
(inter)kulturel forståelse i fremmedsprogsområdet
- grundlæggende synopsis- og projektrelevante metoder til
indsamling og analyse af empiri.
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
- at anvende principper for problembaseret læring og
projektarbejde i relation til det udvalgte emne inden for
interpersonel kommunikation i fremmedsprogsområdet
- at formidle og begrunde valg af videnskabsteoretisk tilgang,
metodologi, metode og teori i relation til det valgte emne
- at anvende relevant teori og metode om interpersonel
kommunikation
- at beskrive og analysere forskellige praktiserede former for
interpersonel kommunikation, herunder digital kommunikation
- at strukturere og bearbejde en problemstilling i en
syntetiseret form
- mundligt at formidle sin viden om interpersonel kommunikation i
relation til fremmedsprogsområdet.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
- at vurdere egen og andres (digitale) kommunikation, fx i
faglige samarbejdsrelationer
- at kommunikere og samarbejde med personer på tværs af
landegrænser og kulturer
- at bearbejde, syntetisere og mundtligt formidle
problemstillinger
- at arbejde systematisk og reflekteret med indsamling af data og
dets analyse
- kontinuerligt at udvikle kompetencer inden for PBL
- at være bevidst om egne kompetencer og progression inden for
PBL.
Undervisningsform
Se studieordningen § 17.
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- Det er en forudsætning for at indstille sig til prøven, at den
studerende har deltaget aktivt i undervisningen i de af
studienævnet definerede kurser, herunder har udarbejdet mundtlige
og skriftlige oplæg efter underviserens bestemmelser.
- Ved manglende aktiv deltagelse skal den studerende aflevere en
bunden skriftlig hjemmeopgave på engelsk på maksimalt 6 sider til
en af studienævnet fastsat afleveringsfrist
Prøver
Prøvens navn | Interpersonel kommunikation og metode |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Omprøve: Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |