Modulet beskæftiger sig med forretningsudvikling og entreprenørskab, dvs. fagets grundelementer og udviklingen fra forretningsidé til -plan.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at vurdere realiseringspotentiale for en forretningsidé, herunder bedst mulige kommercialiseringsform, markedspotentiale og forretningsmodel
at udvikle en ny forretningsidé, herunder beskrive måden, hvorpå den kan udvikles og planlægges
at foretage en analyse af en forretningsidé
at formidle en forretningsidé til en potentiel interessent (investor, kunde osv.)
at opstille en forretningsplan for en forretningsidé og argumentere for til- og fravalg af elementer i planen.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Er angivet i § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Forretningsudvikling og entreprenørskab |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg
som en del af kurset.
Reeksamen har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Tilladte hjælpemidler for reeksamen fremgår af
semesterbeskrivelsen. |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Business Development and Entrepreneurship |
Modulkode | BAINV201724 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i anvendt filosofi |
Studienævn | Studienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |