Formålet med modulet er at bibringe de studerende forståelse for læringsteknologi som pædagogisk, didaktisk og ledelsesmæssigt middel til at skabe læringog organisatorisk udvikling. Herunder hvordan pædagogiske processer og læringsforløb kan innoveres gennem anvendelse af IT og digital understøttelse, og hvordan IT kan anvendes til at facilitere læring, forandringer, ledelse og det organisatoriske samarbejde.
Målet er, at de studerende tilegner sig de nødvendige kompetencer, der sætter dem i stand til at vælge, analysere og anvende modulets metoder, teorier og modeller på komplekse og udviklingsorienterede situationer, og derigennem skabe værdi og organisatorisk udvikling med læringsteknologi.
Kurset afvikles som en række forelæsninger og udgør en del af udgangspunktet for projektarbejdet på dette semester. Der vil derfor være tæt sammenhæng mellem indholdet i dette kursus og de studerendes projektarbejde, og en væsentlig del af læringen foregår således også gennem projektarbejdet. Det tilstræbes, at de studerendes erfaringer og udfordringer med at anvende de konkrete metoder og teorier i projektarbejdet inddrages i kurset, og bruges som udgangspunkt for erfaringsudveksling, diskussion og yderligere læring.
Modulet afvikles som en kombination af forelæsninger, hvor teorier og metoder præsenteres, og opgaveløsning. Undervisning baseres på en kombination af lærebøger og videnskabelige artikler således, at de studerende på udvalgte områder får adgang til international forskning, introduceres for klassiske artikler inden for området, samt generelt lærer at læse og anvende videnskabelige artikler inden for dette fag.
Som en del af undervisningen inddrages cases især fra offentlige virksomheder, som illustrerer relevante problemstillinger og gerne ved, at praktikere præsenterer en case, de selv har deltaget i, og de overvejelser de har gjort sig i forbindelse med dette.
Information omkring omfang og forventet arbejdsindsats fremgår af semesterbeskrivelserne som kan ses her
Prøvens navn | Læringsteknologi og organisatorisk udvikling |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Ved yderligere information kontakt venligst Studienævnet for Digitalisering
Engelsk titel | Learning Technology and Organizational Development |
Modulkode | BAID2023M8 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i innovation og digitalisering |
Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |
Information omkring litteratur m.m. kan ses i moodle