Modulets indhold, forløb og pædagogik
Tema: Bachelorprojekt
De studerende skal på dette semester specialisere og fordybe sig
ved at skrive bachelorprojekt inden for et af de temaer, som er
omfattet af de tidligere semestre.
Derudover skal de studerende deltage i valgfag svarende til 15
ECTS.
Mål og indhold:
Består af et studieprojekt, som omhandler en central
problemstilling inden for et af de tidligere semestres tema.
Projektet skal omfatte interaktion med praksis og være baseret på
anvendelse af de metoder, der er undervisest i og teori, der er
relevant for den valgte problemstilling.
Læringsmål
Viden
- Gennem projektarbejdet tilegner de studerende sig yderligere og
mere specialeret viden om de anvendte teorier, metoder og praksis
inden for ”IT og digitalisering”, ”Ledelse og organisation” og
”Innovation og forandring”
- Gennem projektarbejdet bliver de studerende i stand til at
identificere og analysere en nærmere afgrænset problemstilling og
som følge heraf forstå og reflektere over teori, metode og praksis.
Det forventes, at de studerende kan argumentere for en selvvalgt og
afgrænset problemstilling, og herunder anvende relevant teori og
metode til at analysere projektets problemstilling. Det forventes,
at de studerende kan bedømme og diskutere egne valg af teori og
metode i forhold til projektets problemstilling herunder evaluere
og perspektivere den selvstændige videns-produktion i
projektarbejdet til aktuelle problemstillinger
Færdigheder
- Gennem projektarbejdet styrkes de studerendes kompetencer vedr.
anvendelse af videnskabelige metoder og redskaber
- Gennem projektarbejdet og valget af teori og metode opnår de
studerende kompetence ift. at begrunde og vælge relevante analyse-
og løsningsmodeller
- Gennem projektarbejdet styrkes de studerendes evner til at
formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller i
forbindelse med både interne faglige diskussioner, kommunikation
med vejleder, kommunikation med eksterne partnere, og
rapportskrivning og formidling af projektets resultater
Kompetencer
- Gennem projektarbejdet trænes de studerende i at kunne håndtere
komplekse og udviklings-orienterede situationer
- Gennem projektarbejdet styrkes de studerendes evne til
selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en
professionel tilgang
- Som en del af projektarbejdet skal de studerende kunne
identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring, fx i
forbindelse med at gennemføre litteraturstudier eller undersøgelser
for at kunne afdække den problemstilling, der arbejdes med i
projektet
Undervisningsform
Projektarbejdet er brudt op i en række eksplicitte faser med
veldefinerede arbejdsprodukter, som evalueres af vejleder.
De enkelte grupper modtager endvidere kontinuerlig feedback på
deres arbejdsproces, og der er stort fokus på, at de studerende
lærer at indgå i og styre projekter.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Modul 22: Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |