Modulet har til formål at gøre den studerende i stand til at argumentere logisk korrekt og at kunne analysere argumenter i den offentlige debat på baggrund af filosofisk argumentationsteori. Den studerende får dybdegående viden om argumenters struktur og argumentationsteoriens væsentligste begreber og slutningsformer. I modulet inddrages en række konkrete eksempler på argumenterende tekster, hvorved den studerendes trænes i at kunne analysere, kritisere og selv anvende argumentationsanalytiske strategier. Modulet er derudover anvendelsesorienteret i den forstand, at det vil indeholde praktiske øvelser i at argumentere - både i akademiske og ikke-akademiske sammenhænge, herunder fx. på digitale kommunikationsplatforme.
Se studieordningens §17.
5 ECTS
Prøvens navn | Argumentationsteori |
Prøveform | Skriftlig
Opgaven er en 2 timers bunden opgave, som udarbejdes individuelt.
Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Theory of Argumentation |
Modulkode | BAFIL20227 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i anvendt filosofi |
Studienævn | Studienævn for Dansk, Engelsk, Kulturforståelse og Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |