Modulet består af, at den studerende i en gruppe udforsker erhvervsøkonomiske problemstillinger i praksis. Der udvælges selvstændigt en erhvervsøkonomisk problemstilling, udarbejdes et undersøgelsesdesign og udvælges relevante erhvervsøkonomiske teorier, som i praksis anvendes til at udarbejde en helhedsorienteret analyse af organisationen. Udvælgelse af problemstilling, undersøgelsesdesign og analyse relateres til relevante videnskabsteoretiske overvejelser.
Yderligere forventes det, at den studerende udnytter sine kompetencer til digitalt at søge informationer om virksomheder og branche i forhold til helhedsanalysen af virksomheden. Den studerende skal endvidere anvende digitale kompetencer i forbindelse med udarbejdelsen af regnskabsanalyse i modulet, hvor opgaver løses i Excel eller lignende relevant program.
Gruppen organiserer arbejdet med udarbejdelse af projektet selvstændigt og i samarbejde med en vejleder.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Erhvervsøkonomiske problemstillinger i praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Gruppeeksamen med makismalt seks studerende i hver gruppe. Den
studerende kan også vælge at skrive projektet alene. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Real Time Business Economic Challenges |
Modulkode | BAEØK202217 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |