Strategi er et centralt tema for alle organisationer. Strategi handler om at analysere, formulere, træffe valg og implementere disse valg, som organisationen vælger at forfølge.
Strategi handler om at integrere andre discipliner som marketing, organisation, økonomi og driftsledelse. Formålet med modulet er at introducere den studerende for de grundlæggende teorier og modeller omkring strategi og give den studerende en forståelse for at kunne anvende disse teorier og modeller. Dette omfatter tre hovedområder; strategisk position, strategiske valg og strategi i aktion, som giver en grundlæggende indføring i strategiteorien.
En stor del af det strategiske arbejde handler om at træffe (strategiske) beslutninger. Dette gøres ud fra analyser, og i takt med at viden er blevet mere tilgængelig kræver det at organisationer har en øget bevidsthed om og brug af digitale værktøjer i den kvalitative og kvantitative data indsamling. Der arbejdes aktivt med online øvelser, simulation og gruppearbejde.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Strategi |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Strategy |
Modulkode | BAEØK202218 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |