Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, skal erhverve:
Læringsmål
Viden
- Indsigt i og forståelse for den geografiske relevans af den
valgte problemstilling samt kendskab til, hvordan problemstillingen
behandles indenfor geografien.
- Afgrænsning og overlap i forhold til andre tilgrænsende
geografiske fagområder.
- Forståelse af de for problemstillingen centrale geografiske
trorier og begreber.
- Metoder, der har relevans for det behandlede problemfelt.
- Kendskab til geografisk videnskabsteori.
Færdigheder
- Kunne identificere en relevant geografisk problemstilling.
- Selvstændigt kunne vælge og anvende relevante geografiske
teorier, metoder og analysetilgange.
- Kunne anvende grundlæggende videnskabsteori for den valgte
problemstilling.
- Indsamle og analysere relevante data.
- Strukturere og formidle projektarbejdets faglige grundlag og
resultater.
Kompetencer
- Anvende og kritisk reflektere over relevante geografiske
teorier og metoder gennem selvstændigt projektarbejde.
- Udføre rumlige analyser og modellering i et GIS miljø samt
vurdere og evaluere forskellige GIS baserede analysemetoders
anvendelighed.
- Videnskabelig kommunikation og dokumentation af geografisk
projektarbejde, både skriftligt, mundtligt og visuelt.
- Vurdere egen læring i forhold til de opstillede mål og egen
studieindtast.
- Videnskabsteori indenfor "projekt-tema" og didaktik
er en integreret del af projektarbejdet inkl. den mundtlige
fremlæggelse ved evalueringen af projektet.
LÆRINGSMÅL FOR PROBLEMBASERET LÆRING
- Skal kunne anvende problemidentifikation
- Skal kunne anvende problemformulering
- Skal kunne vurdere møder/planlægning af møder
- Skal kunne analysere personlige kompetencer og ønsker
- Skal kunne anvende konsekvensvurdering
Undervisningsform
Projektvejledning.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 20 |
Tilladte hjælpemidler | Der henvises til den pågældende
semesterbeskrivelse/kursusbeskrivelse i Moodle. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |