Gennem kurset opnår den studerende viden, kompetence og færdigheder til at planlægge, udføre og formidle etnografi med teknologi og vidensproduktion som genstandsfelt. I den sammenhæng behandler kurset en række spørgsmål som er centrale for den tekno-antropologiske undersøgelsespraksis: Er etnografi altid en intervention? Hvordan skriver man nærhed, sansning og egne erfaringer frem som gyldig viden? Hvad gør man, hvis man med et højteknologisk genstandsfelt ikke har mulighed for at være fuldgyldig deltager i en praksis, kan man så udføre etnografisk arbejde? Hvilke muligheder findes der for aktive interventioner i form af aktivisme, designinterventioner, eller autoetnografiske greb? Modulet er forankret hos Institut for Kultur og Læring hos undervisere, som forsker i teknoantropologiske temaer og metoder.
Kursusmodul. Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold og tilrettelæggelse.
Prøvens navn | Portfolio i teknoantropologisk projektarbejde og analyse |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Portfolio in Techno-Anthropological Project Work and Analysis |
Modulkode | TBTANB23506 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |