Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne 'Introduktion til
antropologi og etnografisk metode', 'Socio-teknisk
teknologiforståelse', 'Problembaseret læring',
'Videregående etnografiske metoder og teknoantropologisk
analyse'.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- redegøre for forskellige faciliteringsstrategier som et
vidensfelt, herunder forandringsorienterede forskningstyper
- kende til forskellige metoder og værktøjer til brug i en
designproces med fokus på brugerinvolvering
Færdigheder
- planlægge og afprøve en faciliteringsstrategi for teknologisk
innovation
- udvælge og anvende designorienterede og kreative
metoder
Kompetencer
- planlægge og pilotteste en faciliteringsstrategi for
teknologisk innovation
- identificere og engagere relevante aktører i en
innovationsproces
- reflektere over og redegøre for, hvordan de forskellige former
for involvering af kerneaktører sætter rammer for teknologisk
design.
Undervisningsform
Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold
og tilrettelæggelse.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Facilitering af teknologisk innovation |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Reeksamen er skriftlig eller mundtlig. Fastsættes i
semesterbeskrivelsen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |