Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne Introduktion til
antropologi og etnografisk metode, Problembaseret læring og
socio-teknisk teknologiforståelse og Videregående etnografiske
metoder og socio-teknisk/antropologisk analyse.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- participatory design som et vidensfelt, i hvilket
forskellige faggrupper arbejder sammen om at engagere aktører
aktivt i interventionsprocesser
- forskellige metoder og værktøjer til brug i en designproces med
fokus på brugerinvolvering
- designorienterede og kreative metoder/værktøjer som personas,
designspil, konceptualisering og prototyper
- iscenesættelse af en design og innovationsproces samt hvordan
den kan planlægges og faciliteres med aktører i workshops,
fremtidsværksteder eller designlaboratorier
Færdigheder
- planlægge, og afprøve intervention i design og
innovationsprocesser
- udvælge og anvende de kreative metoder med forskellige
aktører
Kompetencer
- engagere relevante aktører i en interventionsproces
- reflektere over og redegøre for hvordan de forskellige former
for brugerinvolvering og designmetoder sætter rammer for en
interventions- og innovationsproces
Undervisningsform
Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold
og tilrettelæggelse.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Intervention, co-design og brugerinvolvering |
Prøveform | Praktisk |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |