Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået i modulet Teknologi i
antropologisk perspektiv (projekt).
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Projektmodulets formål er at identificere, analysere og
tilrettelægge muligheder for intervention i et teknologidomæne.
Læringsmål
Viden
- socio-tekniske problemstillinger der knytter sig til et
teknologidomæne
- videnskabelige discipliner og teknologiske elementer der
knytter sig til projektets domæne og problemfelt
- teorier og metoder vedr. forandringsprocesser, iscenesættelse,
deltagelse og involvering af aktører i innovation
Færdigheder
- tilegne sig videnskabelig og teknologisk litteratur og
bagvedliggende rationaler
- identificere muligheder for intervention, brugerinddragelse
eller andre teknologiske forandringstiltag
- anvende brugerorienterede eller brugerinvolverende metoder til
at udvikle, opstille og vurdere grundlaget for et pilotprojekt
eller en principskitse for en teknologi, et produkt eller en
proces.
- anvende observation som metode til udforskningen af en
intervention i et afgrænset undersøgelsesfelt
Kompetencer
- formidle teknologisk indhold og indsigter i videnpositioner og
perspektiver med henblik på at initiere innovation
- reflektere kritisk over egen metodeanvendelse og de rammer, der
bliver sat gennem den opstillede intervention
- vurdere hvorledes innovationen kan påvirke forandring af viden
og praksis
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et problembaseret og projektorienteret
arbejde indenfor modulets overordnede ramme. Projektarbejdet
understøttes af en eller flere vejledere.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Design af intervention |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |