Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået på de første 5 semestre.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, opnår:
Læringsmål
Viden
- forskellige måder at skabe bæredygtige og innovative
teknologiske løsninger
- designprojektet som systematisk forandringsskabene
Færdigheder
- afgrænse en designmæssig problemstilling og/eller bæredygtig
udfordring som lader sig besvare under hensyn til ressourcer, tid
og kompetencer
- gennemføre et designprojekt, som understøtter bæredygtige
løsninger og bidrager til fornyelse og omstilling
- tilrettelægge et designprojekt under hensyn til projektgruppens
kompetencer, interne samspil og læring samt samspillet med eksterne
aktører
- udvælge fremgangsmåder og metoder til en samlet håndtering af
aktører og designudfordringer i et
designprojekt
Kompetencer
- identificere og udvælge bæredygtige udfordringer samt
reflektere kritisk over forskellige designstrategier, muligheder og
løsninger
- selvstændigt indgå i samarbejde på tværs af professioner,
discipliner og fag
- få aktører med forskellige interesser til at kommunikere og
samarbejde
- reflektere over forskellige interventionsformer og brug af
forskellige materialiteter
- identificere og dokumentere egne læringsbehov samt strukturere
og dokumentere egen læring i forskellige læringsmiljøer
- reflektere og eksplicitere egne kompetencer som integrativ
design ingeniør
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et problembaseret designprojekt.
Projektarbejdet understøttes af en eller flere vejledere. En del af
projektaktiviteterne vil foregå med at udarbejde modeller og
prototyper i værksted. Der vil blive afholdt en række status
milepæle.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |