Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, opnår:
Læringsmål
Viden
- projektledelse som en iterativ proces
- brug af socio-tekniske arbejdsblade i projektarbejde
- hvordan visualiseringer som repræsentationer kan fungere i en
vidensdelings praksis
- aktørers rolle og betydning i socioteknisk design
Færdigheder
- indsamling af viden fra feltet og kritisk vurdering af
denne
- formulere konkrete problemstillinger på baggrund af den
indsamlede viden
- identificere forskellige problemstillinger hos forskellige
relevante aktører
- vurdere den kommunikation der kan etableres med specifikke
visualiseringsmetoder
- skitsere et udvalg af koncepter baseret på sociomateriel
analyse
- konstruere enkle mock-ups og skalamodeller af udvalgte
koncepter/løsninger
- anvendelse af teoretiske begreber i konkret
projektarbejde
Kompetencer
- kunne planlægge og gennemføre en aktørorienteret
designproces
- organisere og gennemføre teambaseret projektarbejde – bl.a. ved
at skabe fælles forståelse ved brug af vidensdelings- og
kommunikationsteknikker
- konstruere enkle mock-ups og skalamodeller af udvalgte
koncepter
- udvikle en designløsning der tager højde for koncepternes
mekaniske og materialemæssige egenskaber
- tilrettelægge en samlet læreproces over et projektforløb og
kunne evaluere denne
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et projekt, der understøtter og
understøttes af kurset 'Engineering design'.
Projektarbejdet understøttes af en eller flere vejledere.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Brugerorienteret produktdesign |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |