Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i modulerne
”Forståelse af fysiologiske signaler” og ”Calculus”.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan redegøre for en konkret problemstilling med fokus på
optagelse og tilpasning af fysiologiske signaler, fra sensor til
digitalt signal
Færdigheder
- Kan anvende fagterminologi til forklaring af et eller flere
konkrete fysiologiske signalers oprindelse samt sammenhængen mellem
projektets problemstilling og signalernes oprindelse og
karakteristika
- Kan anvende grundlæggende sundhedsteknologiske
design-principper
- Kan argumentere for en konkret forsøgsopstilling, herunder
redegøre for sensorkarakteristika, strømforsyning, front-end
specifikationer, båndbredde, forstærkning, digitalisering og
el-sikkerhed
- Kan tilpasse signaler ift. arbejdsområdet for en
A/D-konverter
- Kan realisere forsøgsopstillingen i laboratoriet i form af
sammensætning af moduler
- Kan anvende måletekniske metoder og måleapparater til test af
forsøgsopstilling
- Kan diskutere konsekvensen af forskellige indstillinger af
parametre som forstærkning, filter-karakteristikker og
samplings-frekvens
- Kan dokumentere design, implementering og test af
forsøgsopstilling
Kompetencer
- Kan reflektere over sammenhæng mellem anvendte metoder til
videndeling og læringsudbytte i et sundhedsteknologisk
projektarbejde
- Kan identificere egne læringsbehov mht. optagelse af et
fysiologisk signal i en konkret kontekst
Undervisningsform
Studenterstyret projektarbejde med vejledning.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Optagelse af fysiologiske signaler |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.