Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
- at skelne imellem forskellige evalueringsmodeller og designe konkrete evalueinger.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
- at designe, gennemføre og bestille evalueringer af offentlige indsatser og politikker.
Seminarer med øvelser.
5 ECTS-point svarende til ca. 140 arbejdstimer.
| Prøvens navn | Evaluering, performance og offentlig ledelse |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Eksamen er en individuel mundtlig prøve på baggrund af en skriftlig
opgave på maksimalt 10 sider. Opgaven skal tage udgangspunkt i
modulets begreber og kan være casebaseret. Der afsættes 30 minutter
til prøven, inkl. votering. Bedømmelsen er en helhedsbedømmelse af
det skriftlige produkt og den mundlige prøve. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Evaluation, performance management and public leadership |
| Modulkode | SMG140084F |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig | |
| Censornorm | To timer pr. skriftligt oplæg inkl. eksamination. |
| Uddannelsesejer | Master i offentlig ledelse |
| Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i Offentlig Ledelse (MPG) |
| Institut | Institut for Politik og Samfund |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |
Thomas Bredgaard (2016), red. ”Evaluering af offentlig politik og administration”, Hans Reitzels Forlag.
Hanne Kathrine Krogstrup (2016): ”Evalueringsmodeller”, Hans Reitzels Forlag (3. udgave).