I tilknytning til modulet arbejdes der med kommunikationsstrategisk design og strategisk konceptudvikling. Der arbejdes således teoretisk med kommunikationsteori og analyse i forhold til fx markedskommunikation og kampagner såvel som i praksis med både med konceptudvikling og produktionstilrettelæggelse. Der arbejdes tillige med egenproduktion, for eksempel i form af reklame, virksomhedsfilm eller kampagnefilm.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
kommunikationsteori
kommunikations- og kampagnestrategi med et særligt fokus på audiovisuelle og nye mediers strategiske anvendelsesmuligheder
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at kunne undersøge og evaluere allerede eksisterende kampagner
at kunne arbejde strategisk og innovativt i forhold til udvikling af mediekoncepter i bred forstand
design og produktion af et audiovisuelt medieprodukt med henblik på strategisk kommunikation
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
selvstændigt at kunne ideudvikle et koncept gennem velreflekterede strategiske valg og fravalg, der tager afsæt i en valgt kommunikationsstrategi
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Medie- og markedskommunikation |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i
undervisningen, herunder fremmøde, indløsning af opgaver og
deltagelse i øvelser.
Reeksamen: Prøven har form af en bunden 7-dages hjemmeopgave, hvor den studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være på 15 sider og udarbejdes individuelt. Opgaven bedømmes alene af eksaminator. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Media and Market Communication |
Modulkode | SIMED20204 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
KA Sidefag 1. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |