Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal besidde grundlæggende viden om planlægning, plansystemet
og rammerne for de forskellige plantyper inden for fysisk
planlægning
- Skal have grundlæggende forståelse for formålet med
planlægning.
- Skal kunne identificere planlægningens centrale aktører som
virksomheder, borgere og politikere og redegøre for sammenspillet
mellem deres interesser
- Skal have viden om rationaler samt overordnede tilgange og
metoder for deltagelsesprocesser
- Skal kunne beskrive planlæggerens teoretiske og praktiske
rolle
- Skal have viden om hvordan bæredygtighed spiller en rolle i
planlægningen
Færdigheder
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne redegøre for planlægningens kredsløb og anvende det
til at forklare en konkret planproces
- Skal kunne anvende planlægningens basale fagtermer korrekt
- Skal kunne beskrive og sammenligne planlægningens basale
styringsredskaber og hvordan de bruges til at skabe forandring og
påvirkning af adfærd
- Skal kunne redegøre for og sammenligne forskellige basale
teoretiske planlægningstilgange
Kompetencer
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal besidde evnen til selvstændigt at søge viden om
planlægningen og planlægningens rolle
- Skal kunne anvende viden om planlægningen og planlægningens
rolle til at analysere og kritisk bedømme planprocesser og deres
resultater i teori og praksis
Undervisningsform
Forelæsninger suppleret med øvelser og selvstudie
e.lign.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Planlægningens rammer og praksisser |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |