Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne Elektriske grundfag og
AC-kredsløbsteori eller tilsvarende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Have viden om teorier for effektiv energiomsætning vha.
effektelektroniske systemer og apparater
- Have kendskab til effektelektroniske komponenters funktion og
virkemåde
- Have viden om og forstå hvordan effektelektroniske systemer,
apparater og komponenter modelleres
- Have viden om værktøjer til modellering
Færdigheder
- Kunne anvende viden om energieffektive effektelektroniske
systemer, apparater og deres komponenter til simulering
- Kunne vurdere resultatet af modelleringen, i hvor stort omfang
det er repræsentativt for den fysiske verden
- Kunne forholde sig til modeller på forskellige
abstraktionsniveauer og deres anvendelser
Kompetencer
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder inden for analyse af effektive effektelektroniske
systemer, apparater og deres komponenter til en praktisk
problemstilling og kunne bearbejde en sådan problemstilling
- Have opnået evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde inden for effektelektroniske
systemer
Undervisningsform
Uddannelsen bygger på en kombination af faglige,
problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra
følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder
og faglig refleksion:
- forelæsninger
- klasseundervisning
- projektarbejde
- workshops
- opgaveløsning (individuelt og i grupper)
- lærerfeedback
- faglig refleksion
- porteføljearbejde
- laboratoriearbejde
- evt. e-learning
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Effektelektronik |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |