At give studerende en; primært, praksis-drevet introduktion til et kreativt udviklingsmiljø. For at kunne opnå formål vil kurset have en arbejdspakke i fremstilling af 2D/3D-grafik og animation (eksempelvis 3D-modellering), introduktion til programmering af denne 2D/3D-grafik/animation samt samling i kreativt miljø (f.eks. en game-engine). Grunden er at den studerende tidligt i sit studie skal erfare hvorledes man producerer indhold, håndterer det med kode og laver brugbare, interaktive applikationer til en række af platforme, i form af spil og andre anvendelser. Kurset vil derfor være vigtigt som agilt prototype-værktøj til grafiske brugerflader til eksempelvis mobil-applikationer, men også som forløber for indhold og udvikling af eksempelvis Virtual Reality-applikationer.
Kurset vil tage udgangspunkt i computerspil som pædagogisk drivmiddel, og vil forsøge at iværksætte aktiviteter, eksempelvis et ugelangt ‘Game Jam’ eller input fra lokale spil-udviklingsmiljøer til at støtte relevans og motivation for at fuldføre kursus.
Studerende som gennemfører modulet vil opnå:
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Prøvens navn | Introduktion til kreativ digital udvikling |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introduction to Creative Digital Development |
Modulkode | MSNMEDB1213C |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i medialogi |
Studienævn | Studienævn for Medieteknologi |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |