Modulets indhold, forløb og pædagogik
Faget er et praktisk-konstruktivt modul, der har til hensigt at
give deltagerne:
- konkrete erfaringer med
og praktiske færdigheder inden for design af oplevelsesorienterede
systemer, interaktionsdesign
- konkrete erfaringer med og praktiske færdigheder inden for
evaluering af brugeroplevelser
- indsigt i
problemstillinger i samspillet mellem evaluering og
design
Efter gennemførelse af faget vil deltagerne:
- kunne tilrettelægge
designprocesser gennem anvendelse af videnskabelig metode, herunder
kunne træffe informerede og velbegrundede valg af metoder og
teknologier til design af digitale oplevelsesprodukter samt kunne
anvende disse metoder,
- selvstændigt og systematisk kunne designe konkrete digitale
oplevelsesorienterede produkter, herunder have en praktisk operativ
forståelse af designet af oplevelsesorienterede systemer og for
digital æstetik
- kunne tilrettelægge og organisere og evaluering af
oplevelsesorienterede digitale produkter gennem anvendelse af
videnskabelige metoder samt analysee og tage kritisk stilling til
resultater fra evaluering,
- kunne kommunikere med både specialister og almenkyndige om
faglige, teoretiske og praktiske problemstillinger i relation til
design og evaluering af digitale oplevelsesprodukter
Undervisningsform
Der henvises til §17
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Anvendt oplevelsesdesign |
Prøveform | Mundtlig
Mundtlig individuel eksamen med udgangspunkt i en skriftlig
gruppeopgave (max. 5 personer, max 20 normalsider pr.
studerende). |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
https://www.master-it-vest.dk/fagpakker/interaktionsdesign-og-multimedier/detaljer/fagpakke/user-experience-design/2.html