Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået i Videnskabsteori og
forskningsmetodologi
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan med udgangspunkt i en konkret problemstilling beskrive og
kritisk reflektere over anvendelsen af et tværvidenskabeligt
og/eller bio-psyko-socialt perspektiv
- Kan demonstrere indgående forståelse af sexologisk viden
ift. den valgte problemstilling og er i stand til at inddrage
relevante teoretiske og/eller kliniske perspektiver i arbejdet med
løsningsforslag
- Kan beskrive og kritisk reflektere over projektets
filosofisk-videnskabsteoretiske grundlag
Færdigheder
- Kan identificere og argumentere for relevansen af en konkret
sexologisk problemstilling
- Kan planlægge, gennemføre og dokumentere en relevant akademisk
litteratursøgning afstemt med projektets problemstilling
- Kan anlægge en relevant faglig tilgang til belysning af den
valgte problemstilling, udvælge relevante teorier, begreber og
empirisk materiale samt argumentere herfor
- Kan anvende basale kvantitative og kvalitative begreber,
teorier og metoder
Kompetencer
- Kan gennemføre og formidle analyse af en konkret sexologisk
problemstilling samt argumentere for valg af anvendt
metodologi
- Kan opsøge og vurdere anvendeligheden af den tilgængelige
litteratur set i forhold til den valgte teoretiske og empiriske
tilgang
- Kan kritisk reflektere over projektarbejdets resultater,
begrænsninger og kliniske implikationer
- Kan indgå i og reflektere over tværfagligt samarbejde
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Akademisk analyse af en sexologisk problemstilling |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Mundtlig prøve med udgangspunkt i en projektopgave |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Hvis du overvejer at søge ind på uddannelsen, bedes du
kontakte den decentrale
studievejledning.
Hvis du allerede er indskrevet på et semester, bedes du
orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved
faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative
spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Helene
Nørgaard.