Specialiseringens emne er pædagogisk ledelse med henblik på institutions- og professionsudvikling i dagtilbud, skoler, ungdomsuddannelser. Specialiseringen omfatter samspillet mellem læringsanalyse og pædagogisk praksis i et ledelsesperspektiv samt ledelsens rolle i forbindelse med at identificere lærings- og udviklingsmål og skabe de bedst mulige lærings- og udviklingsresultater i et samspil med børn/elever, medarbejdere, forældre og forvaltning.
Vedr. undervisningsformen henvises til studieordningens § 17.
Prøvens navn | Pædagogisk ledelse |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende
udarbejdet projektrapport. Projektrapporten kan skrives individuelt
eller i grupper på op til 4 studerende.
Produktkrav/sidetal: Min 12 og max 15 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Min. 15 sider og max 22 sider ved grupper af 2 studerende. Min 15 og max 30 sider ved grupper af 3 studerende. Min 15 og max 45 sider ved grupper af 4 studerende. Prøven foregår ved, at den studerende holder et kort mundtligt oplæg om et fagligt emne indenfor modulets tema. Oplægget skal knytte sig til den skriftlige projektrapport. Prøvetiden er normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper. Dvs. 30 minutter i alt ved individuelle prøver inklusiv votering og karaktergivning. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Leadership of Pedagogical Institutions |
Modulkode | MAELF202313 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i læreprocesser (MLP) |
Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |