Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i uddannelsens øvrige aktiviteter.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have udviklingsbaseret viden om og forståelse for
professionens og fagområdets praksis og anvendt teorier og metoder
indenfor globale forretningssystemer.
Færdigheder
- Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber og skal
mestre de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for
professionen.
- Skal kunne vurdere projektets problemstilling i relevant
faglig, samfundsmæssig, økonomisk og teoretisk kontekst, kunne
begrunde og vælge relevante løsningsmodeller og kunne designe
løsninger, som lever op til operationelle og strategiske
præstationskriterier.
- Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og
løsninger til samarbejdspartnere og relevante interessenter.
- Skal kunne dokumentere projektarbejdet efter fagområdets
normer, herunder begrunde valg af relevant litteratur og anvendelse
af korrekt fagsprog og formidle sammenhængen mellem
problemformuleringen, projektets udførelse og de væsentligste
konklusioner.
Kompetencer
- Skal på selvstændig måde kunne problemformulere, gennemføre,
dokumentere og præsentere et projektarbejde omfattende en kompleks
og udviklingsorienteret opgave inden for centrale emner af
ingeniørområdet globale forretningssystemer.
- Skal kunne omsætte akademiske kundskaber og færdigheder til
relevant, praktisk problembearbejdning og løsning på
diplomingeniørniveau.
- Skal kunne opstille robuste tids-og arbejdsplaner for eget
projekt.
- Skal selvstændigt og med professionel tilgang kunne indgå i en
dialog med relevante professionelle interessenter.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen
viden, færdigheder og kompetencer i relation til
professionen.
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorienteret arbejde.
Modulet skal give den studerende mulighed for at dokumentere
viden, færdigheder og kompetencer på diplomingeniørniveau.
Den studerende formulerer selv det problem, der behandles; men
problemformuleringen skal godkendes af vejleder og studieleder, før
projektet påbegyndes. Emnet for diplomingeniørprojektet skal
normalt tage udgangspunkt i et af fagområderne fra praktikopholdet,
således at den studerendes erfaringer herfra kan inddrages.
Projektet kan udføres i samarbejde med en virksomhed.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 15 ECTS forløb forventes der en
arbejdsbyrde på 450 timer for den studerende.
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- Godkendt kompetenceprofil er forudsætning for deltagelse i
projekteksamen.
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |