Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået på 4. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have viden om
- begreber, teorier og metoder vedrørende informationssystemer
samt ledelse og udvikling af forretningsprocesser
- teknologier og metoder til udvikling af procesmodeller og
workflows.
- begreber, teorier og metoder med henblik på at lede
implementeringsprojekter
- Skal have viden sammenhængen i indholdet
Færdigheder
- Skal kunne anvende de indlærte teorier og metoder til analyse
af forretningsprocesser for derved at kunne skabe modeller af
forretningsprocesser som grundlag for konfigurering af virksomheds
informationssystemer
- Skal kunne anvende de indlærte metoder og teknologier til
design af konkrete procesmodeller samt til planlægning, udvikling
og ledelse af virksomhedsinformationssystemer
- Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger
vedrørende virksomhedsinformationssystemer samt kunne vælge og
begrunde optimale løsninger
- Skal kunne planlægge og organisere implementeringsprojekter i
organisationen
- Skal kunne formidle sådanne problemstillinger og
løsningsmodeller til andre deltagere i organisationen
Kompetencer
- Skal kunne omsætte de indlærte videnselementer og færdigheder
ved håndtering af komplekse procesudviklingsprojekter
- Skal kunne arbejde selvstændigt og kunne bidrage konstruktivt
og professionelt i flerfaglige projekter
- Skal på basis af det tilegnede kunne identificere egne behov
for yderligere læring og kunne gennemføre en hensigtsmæssig
tilrettelægning heraf
Undervisningsform
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle
undervisningsformer for uddannelsen, jf. studieordningens §17.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 5 ECTS kursus forventes der en arbejdsbyrde på 150
timer for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Forretningsprocesser og IT-projekter |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |