Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået på 1. - 3. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have opnået omfattende forståelse af en bred vifte af
teoretiske, numeriske og eksperimenterende modeller, metoder og
teknikker inden for området industriel ledelse
Færdigheder
- Skal være i stand til at anvende videnskabelige metoder til at
løse forskellige problemer inden for specialiseringsområdet
- Skal være i stand til at udføre videnskabeligt arbejde inden
for relevante fagområder i specialiseringsområdet
- Skal være i stand til at anvende forskellige ingeniørmetoder i
forsknings- og udviklingsprojekter inden for
specialiseringsområdet
- Skal være i stand til at deltage eller lede projekter inden for
industriel produktion, herunder drift, informationssystemer,
produktionsplanlægning og –styring, Supply Chain Management,
kvalitetssystemer og projektledelse
Kompetencer
- Skal være i stand til at arbejde selvstændigt i et projekt med
et specifikt problem inden for specialiseringsområdet på højest
mulige niveau
- Skal være i stand til at deltage i både fagspecifikt og
tværfagligt samarbejde
- Skal være i stand til at deltage i udvikling og forskning inden
for specialiseringsområdet
- Skal være i stand til at varetage teknisk ledelse af
udviklingsprojekter i produktionsvirksomheder
- Skal være i stand til at løse nye og komplicerede tekniske
problemer ved brug af viden og færdigheder inden for industriel
ledelse
Undervisningsform
Modulet gennemføres som projektarbejde i grupper med maksimalt 3
medlemmer. Inden for det godkendte emne skal kandidatspecialet
dokumentere at niveauet for uddannelsen er blevet opnået.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 30 ECTS kursus forventes der en arbejdsbyrde
på 900 timer for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |