Til modulet er knyttet et kursus. Kurset omfatter teorier, metoder og forskningsresultater, og undersøger betydningen af nationalitet, etnicitet og flersprogethed i uddannelsessystemet. Kurset inddrager flere forskellige forskningstraditioner med henblik på at muliggøre en kompleks forståelse af de muligheder og udfordringer som elever, forældre, lærere/pædagoger og psykologer står overfor, når elever med flere sprog indgår i undervisningen. Undervisningen vil bestå af forelæsninger og casearbejde.
Modulet tilrettelægges som en forelæsningsrække, der kan suppleres med seminarundervisning.
Prøvens navn | Flersprogethed i uddannelsessystemet |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven består i tilfredsstillende aktiv deltagelse i kurset,
hvilket indebærer 75 % tilstedeværelse samt indløsning af samtlige
opgaver, som stilles i løbet af kurset. Disse opgaver kan bl.a.
indebære aktiv deltagelse i igangværende forskningsprojekter
(participant pools), som specificeres i semesterplanen.
Hvis den studerende ikke kan bestå ved aktiv deltagelse/løbende evaluering er der brugt et eksamensforsøg. Syge- og re-eksamen: Skriftlig. Prøven er individuel. Prøven er en hjemmeopgave, med en af den studerende valgt og af den kursusansvarlige underviser godkendt problemstilling i relation til pensum. Pensumramme: 500 sider obligatorisk litteratur. Sidetal: 5-7 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Multilingualism and education |
Modulkode | KSIPSY2022V6 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
Valgmodul på 2. semester kandidatsidefag (75 ECTS) |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand. psych. |
Studienævn | Studienævn for Psykologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |