Dette modul giver en introduktion til de vigtigste elementer i kunst- og teknologiprojekter: problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, kunstnerisk praksis, videnskabelige metoder og teknologiske værktøjer.
Desuden gives en introduktion til metoder og værktøjer i forbindelse med projektarbejde, gruppearbejde og vejledning. Modulet er tilrettelagt som et mindre projekt, herunder forelæsninger og workshops.
I forbindelse med modulet kan der blive udbudt fag inden for følgende område:
I dette modul skal den studerende opnå grundlæggende viden om:
I dette modul skal den studerende opnå færdigheder i at:
I dette modul skal den studerende opnå kompetencer i at:
Arbejdsformer: Gruppearbejde
Prøvens navn | Problembaseret læring |
Prøveform | Skriftlig
Eksamensform: c).
Aflevering: i grupper eller individuelt Omfang: den skriftlige del må ikke overstige 5 sider pr. studerende. I tilfælde af at eksamen ikke bestås, vil opgaven også blive bedømt af en medbedømmer. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Problem-Based Learning |
Modulkode | KOTBA201902 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kunst og teknologi |
Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |