Projektorienterede forløb er en mulighed for at kombinere teorier og metoder fra uddannelsen med den samfundsfaglige praksis i gymnasieskolen eller i organisationer eller virksomheder. Projektorienterede forløb skal have et uddannelsessigte, og arbejdsopgaverne, der indgår i forløbet - både i og udenfor gymnasieskolen - skal være på akademisk niveau. Endvidere skal det tilstræbes, at elementer fra både sidefag og centralfag bringes i spil i det projektorienterede forløb.
I forlængelse af forløbet sker der en skriftlig afrapportering, der skal indeholde refleksioner over samspillet mellem praksis og teorier og metoder fra uddannelsen.
Her indgår også refleksion i forhold til den studerendes centralfag og sidefag.
Det projektorienterede forløb gennemføres som løsning af konkrete arbejdsopgaver i gymnasieskolen eller i en organisation eller virksomhed med tilknyttet kontaktperson/vejleder fra uddannelsen.
15 ECTS svarer til en arbejdsindsats på 420 timer.
Prøvens navn | Projektorienteret forløb |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Project-oriented Work |
Modulkode | KASAM20209A |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår og Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.soc. i samfundsfag og (sidefagstitel) |
Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |