Modulets indhold, forløb og pædagogik
Sætter den studerende i en simuleret rådgivningssituation med
inddragelse af flere fagområder.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
- skabe klarhed og selvstændigt identificere centrale praksisnære
og teoretiske problemstillinger af større eller mindre kompleksitet
inden for fagområdet rådgivning.
- have yderligere indsigt i:
- en simuleret rådgivningssituation med inddragelse af flere
fagområder fra studiets 1. og 2. semester.
- analysere i rapportform konsekvenserne for virksomheden, dennes
handlemuligheder og alternativer, gruppens konkrete anbefalinger
mv.
- udarbejde tre rapporter for hvert af de to semestre: én
rapport i hver af månederne september, oktober og november, samt
igen i februar, marts og april.
- inddrage fag, der undervises i på det pågældende semester,
men således at de studerende også må være indstillet på
selvstændigt at lede efter problemløsninger i litteraturen mv.
- ved semesterets slutning forene de tre rapporter i en
større samlet rapport.
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
- være i stand til på egen hånd at vælge og anvende relevante
metoder og værktøjer til at generere viden om en problemstillingen
inden for erhvervsretlig, skatteretlig, regnskabsmæssig og/eller
revisionsmæssig relevans i samarbejde med eksterne parter.
- kunne analysere virksomhedens særlige problemer og behov.
- kunne fremkomme med motiverede skriftlige forslag til relevante
dispositioner hos virksomheden.
- på egen hånd og som led i et teamwork kunne uddybe forslagene
mundtligt over for virksomheden samt diskutere forslagene på et
højt fagligt niveau med virksomheden og dennes eventuelle øvrige
rådgivere.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
- kunne - på egen hånd og i form af teamwork - rådgive en
virksomhed om konkrete spørgsmål med erhvervsretlig,
regnskabsmæssig og/eller revisionsmæssig relevans
- kunne analysere virksomhedens særlige problemer og behov
- kunne fremkomme med motiverede skriftlige og mundtlige forslag
til relevante dispositioner hos virksomheden og - på egen hånd og
som led i et teamwork - kunne uddybe forslagene mundtligt over for
virksomheden samt diskutere forslagene med virksomheden og dennes
øvrige rådgivere på et højt fagligt niveau.
Undervisningsform
For information se §17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Rådgivning 1 |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |