I modulet lærer de studerende at planlægge større undersøgelser på et fagspecifikt grundlag. Der lægges vægt på den studerendes identifikation og beskrivelse af undersøgelsesobjektet samt på refleksion af forskellige metodiske tilgange til udmøntning af undersøgelsen.
I tilknytning til modulet kan udbydes virtuelle forløb, seminarer og vejledning inden for følgende område:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
I tilknytning til modulet kan udbydes virtuelle forløb, seminarer og vejledning inden for følgende område:
Prøvens navn | Forskningsmetodologi |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en skriftlig hjemmeopgave hvor den/de studerende
på baggrund af modulet redegør for designet af en større
fagspecifik undersøgelse inden for uddannelsens fagområde uden dog
at gennemføre selve undersøgelsen. Emnet vælges af den/de
studerende og afleveringsfristen fastsættes af studienævnet.
Sprog: Den skriftlige besvarelse kan efter studienævnets godkendelse skrives på et fremmedsprog. Den skriftlige opgave må laves i grupper af op til 3 studerende. Hvor det skriftlige arbejde er lavet i samarbejde med andre, skal det angives, hvem der er ansvarlig for de enkelte dele af arbejdet. Der gives en bedømmelse for den skriftlige præstation, dvs. den del af det skriftlige arbejde, som den studerende er ansvarlig for. Den skriftlige besvarelse må højst være på 8 sider ved én studerende, 10 sider ved to studerende og 12 sider ved tre studerende. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Research Methodology |
Modulkode | KAOPL20187 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
9. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.it. i oplevelsesdesign |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |