Der undervises inden for følgende områder: læringsteori, organisationsteori og teori om forandringsprocesser, didaktik og evaluering samt metoder i lærings- og uddannelsesforskning. Modulet har fokus på at forstå, udvikle og evaluere menneskers erkendelsesprocesser i undervisningskontekster og organisatoriske sammenhænge, at samtænke undervisningsområderne med henblik på en videnskabeligt funderet vidensproduktion og at udvikle samarbejdskompetencer i grupper. I løbet af semestret udarbejdes en projektrapport. Endvidere udarbejdes en refleksion over projekt- og gruppesamarbejdsprocessen, herunder brug af IT- eller web-understøttede værktøjer til samarbejde, projektstyring og litteratursøgning.
Modulet består af to kurser:
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
| Prøvens navn | Viden om læring og forandringsprocesser |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet ”Viden om læring og forandringsprocesser” afsluttes med en
intern kombineret mundtlig og skriftlig prøve. Prøven tager
udgangspunkt i en problembaseret projektrapport og indeholder en
procesbeskrivelse af gruppens projekt- og gruppesamarbejde, som er
gruppens fælles ansvar.
Gruppestørrelse: 4-6 studerende Sidetal: Projektrapporten må være på mindst 30 og højst 50 sider. I rapporten indgår endvidere et 3-5 siders fælles refleksionsdokument over projekt- og gruppesamarbejdet, som ikke medtælles i førnævnte sidetal, men skal fremgå af indholdsfortegnelsen. Prøvetid: Se studieordningens §17.2 stk. 4. |
| ECTS | 20 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Knowledge of Learning and Innovative Change |
| Modulkode | KALFPA20222 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 20 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Cand.mag. i læring og forandringsprocesser |
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |