Semesterprojekt: Empirical Investigations for International Business Models and Strategy For-mulation

2023/2024

Modulets indhold, forløb og pædagogik

De studerende skal vælge en valgfri, relevant international problemstilling, der har relevans for problemstillinger, der er gennemgået i modul 4 og 5. Projektarbejdet opdeles i tre hoveddele: (1) Undersøgelse og udvælgelse af teori med relevans for den valgte problemstilling efterfulgt af en begrebsramme for analysen, (2) præsentation og diskussion af alternative metoder til dataindsamling og -analyse (kvantitative såvel som kvalitative) and (3) integration af den teoretiske ramme og dataindsamling og -analyse.

Læringsmål

Viden

Identificere aktuelle internationale virksomhedsøkonomiske problemstillinger.

Færdigheder

Placere fremspirende fænomener i relation til international erhvervsteori samt vurdere deres betydning for ledelsespraksis.

Kompetencer

Anvende relevante teorier og modeller til at analysere aktuelle internationale virk-somhedsøkonomiske problemstillinger.

Undervisningsform

De studerende udarbejder i tværkulturelle grupper en rapport, som forsvares ved en mundtlig eksamen.

Omfang og forventet arbejdsindsats

10 ECTS.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnSemesterproject: Empirical Investigations for International Business Models and Strategy For-mulation
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
6a) Methodology II: 5 ECTS
6b) Semesterprojekt: 5 ECTS
ECTS10
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelSemester project: Empirical Investigations for International Business Models and Strategy For-mulation
ModulkodeKAIVØ20166
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS10
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerKandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc.
StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAalborg University Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet