At give den studerende teoretisk såvel som praktisk indsigt i historiedidaktiske problemstillinger knyttet til undervis-ning i gymnasieskolen
Modulet består af en kursusdel og en praktikdel på ca. 3 uger. Kursets teoretiske del giver en introduktion til almendi-daktiske læringsteorier, historiedidaktik, samt en teoretisk indføring i opbygning af undervisningspraksis. Praktikdelen består i at iagttage og analysere undervisning i en gymnasieklasse, samt afholde selvstændig undervisning.
10 ECTS
Prøvens navn | Introduktion til gymnasieundervisning |
Prøveform | Skriftlig
Modulet evalueres med en afsluttende opgave, som indeholder en
didaktisk analyse og teoretiske refleksioner over egen undervisning
inkl. en udspecificeret undervisningsplan for egen undervisning (15
sider) + en beskrivelse og ana-lyse af observeret undervisning (5
sider). |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introductory Course in High School Teaching |
Modulkode | KAHIS201710 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.mag. i historie |
Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |