Eksportmarketing udgør det første trin i en international marketingproces. Modul 5a vil derfor introducere den studerende til teorier, modeller og redskaber til at forstå eksportmarketingprocesser og alternative strategier til at forbedre virksomheders konkurrenceevne, hvad angår eksisterende og ny eksport.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om teorier og modeller inden for eksportmarketing.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere eksportmarketingproblemstillinger i internationale virksomheder i en global erhvervskontekst.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere eksportmarketingproblemstillinger i internationale virksomheder i en global erhvervskontekst.
Modulet vil introducere den studerende til eksportmarketingteorier samt redskaber, der vil sætte den studerende i stand til at analysere eksportmarketingrelaterede problemstillinger. Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer.
5 ECTS.
Prøvens navn | Export Marketing |
Prøveform | Skriftlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Export Marketing |
Modulkode | KAEIM20165A |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc. |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |