Centrale emner og problemstillinger inden for international branding- og marketingkommunikation i relation til strategiformulering for international marketing.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om teorier og modeller inden for branding- og marketingkommunikation.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere branding- og kommunikationsproblemstillinger i internationale virksomheder.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere branding- og kommunikationsproblemstillinger i internationale virksomheder.
Modulet vil introducere den studerende til teorier inden for branding- og marketingkommunikation i international erhvervssammenhæng samt redskaber, der sætter den studeren-de i stand til at analysere og formulere branding- og marketingkommunikationsstrategier med henblik på at forbedre internationale virksomheders konkurrenceevne. Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer. De studerende arbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport, som forsvares ved en mundtlig eksamen.
10 ECTS.
Prøvens navn | International Branding and Marketing Communication |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | International Branding and Marketing Communication |
Modulkode | KAEIM20164 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc. |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |