Modulet omhandler aktuelle teoretiske og metodiske tilgange inden for danskfagets litteratur-, medie- og/eller sprogvidenskabelige områder. Den studerende præsenteres for nyere, overordnede teoridannelser med betydning for mindst to af fagets tre områder og indføres i teoretisk og metodisk arbejde på et refleksivt niveau. Desuden introduceres den studerende til interdisciplinært fokus på teori- og metodevalg.
Mål
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om nyere danskfaglige teorier og metoder og videnskabelig indsigt i de teoretiske og metodiske valgs indflydelse på analysens resultater. Den studerende skal opnå færdigheder i at identificere og løse litteratur-, medie- og/eller sprogvidenskabelige teoretiske og metodiske problemstillinger, ligesom faget skal give kompetencer til selvstændigt at videreudvikle og reflektere over egen teoretisk og metodisk praksis.
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Aktuelle danskfaglige teorier og metoder |
Prøveform | Skriftlig
En intern skriftlig prøve i Aktuelle danskfaglige teorier og
metoder (Contemporary Theories and Methods in Scandinavian
Studies).
Prøven har form af en bunden 3-dages skriftlig hjemmeopgave, der skal dokumentere den studerendes evne til på et videnskabeligt niveau at identificere og løse teoretiske og metodiske problemstillinger. Den skriftlige hjemmeopgave skal være på højst 7 normalsider. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Contemporary Theories and Methods in Scandinavian Studies |
Modulkode | KADANSK201 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.mag. i dansk og (sidefagstitel) |
Studienævn | Studienævn for Dansk, Engelsk, Kulturforståelse og Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |