har opnået dyb forståelse af kvantitative metoder inden for operationsanalysen, og kender til anvendelsen af disse på virkelige problemstillinger
denne viden kan eventuelt opnås gennem et udviklingsprojekt sammen med én eller flere virksomheder eller offentlige organisationer
er i stand til at udvikle og teste kvantitative metoder inden for operationsanalyse samt at påvise begrænsningerne ved brugen af sådanne metoder
er i stand til at sammenligne og evaluere teoretiske og eksperimentelle resultater
er i stand til kritisk at evaluere de anvendte metoder og de opnåede resultater
besidder evnen til at identificere muligheder for implementering af kvantitative metoder inden for operationsanalysen
besidder evnen til at udvikle teknikker inden for operationsanalyse, som kan implementeres i en industriel-, service-, eller offentlig virksomhed
er i stand til at evaluere betydningen af at implementere de udviklede metoder
Projektarbejde med inddragelse af PBL-læringselementer.
Projektmodulet er på 15 ECTS svarende til en arbejdsmængde på 450 timer.
Prøvens navn | Operationsanalyse |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Der henvises til den pågældende semesterbeskrivelse/modulbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Operations Research |
Modulkode | K-MØK1-PROJ |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.scient.oecon. |
Studienævn | Studienævn for Matematiske Fag |
Institut | Institut for Matematiske Fag |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |