Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan beskrive og reflektere over projektets videnskabsteoretiske
grundlag
- Kan forklare tilsigtede og utilsigtede effekter af en konkret
forebyggende/sundhedsfremmende aktivitet og hvilke faktorer, som
influerer herpå
- Har forståelse af samfundsmæssige strukturers indflydelse på
borgeres sundhedstilstand
Færdigheder
- Kan udvælge en problemstilling relateret til
effektevaluering/vurdering af en konkret
forebyggende/sundhedsfremmende aktivitet og argumentere for behovet
for evaluering/vurdering
- Kan tilrettelægge og dokumentere relevant litteratursøgning i
relevante elektroniske databser som grundlag for arbejdet med
projektets problemstilling
- Kan udvælge teorier og metode(r) til effektvurdering i forhold
til en konkret problemstilling og argumentere herfor
- Kan gennemføre og dokumentere en empirisk undersøgelse af
udvalgte, relevante aspekter af projektets
problemstilling
Kompetencer
- Kan diskutere validiteten af den viden som ligger til grund for
implementering af strukturelle eller individuelle forebyggelses-
eller sundhedsfremmeindsatser
- Kan vurdere om der foreligger tilstrækkelig viden om de
tilsigtede og utilsigtede effekter og konsekvenser ift.
fortsættelse af en konkret indsats eller implementering af ny
indsats med sundhedsfagligt sigte
- Kan inddrage tidligere erfaringer med PBL i tilrettelæggelsen
af et problembaseret projektarbejde og omsætte PBL-erfaringer til
ny praksis med inddragelse af PBL-litteratur
- Kan identificere faktorer i det konkrete projektarbejde, der
påvirker egen læreproces positivt og
negativt
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Effektvurdering af forebyggelses- eller
sundhedsfremmeaktiviteter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Berit Lund
Sørensen.