Modulet giver en indføring i de centrale og aktuelle problemstillinger, der konstituerer feltet strategisk virksomhedskommunikation. Modulet går i dybden med udvalgte, aktuelle temaer inden for den strategiske virksomhedskommunikation. I det interne perspektiv er der tale om introduktion til planlægning af interne kommunikationsflows, HR-kommunikation, og videnskommunikation. I det eksterne perspektiv er der tale om indføringer i stakeholderkommunikation, markedskommunikation, CSR og employer branding. Ud over at modulet således giver et bredt teoretisk fundament i relation til centrale aspekter af den strategiske tilgang til virksomhedskommunikation, er modulet ligeledes kendetegnet ved en anvendelsesorienteret komponent. Det betyder, at modulet løbende omsætter det teoretiske fundament til praksis i forhold til at identificere, analysere og vurdere udvalgte, relevante virksomhedskommunikative problemstillinger, der knytter sig til virksomhedens strategiske kommunikation med de stakeholdere, som virksomheden er afhængig af.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Virksomhedskommunikation |
Prøveform | Skriftlig
En intern individuel skriftlig prøve. Prøven har form af en
skriftlig 48 timers hjemmeopgave.
Omfang: Min. 6 og max. 10 normalsider. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Corporate Communication |
Modulkode | BAOL202214A |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |