Dette modul viderefører indføringen i forskningsmetode fra modul 9. Videregående metodespørgsmål ind-drages, herunder muligheder for kombinationsdesigns, brug af it-værktøjer til datahåndtering og etiske spørgsmål i undersøgelse og analyse. De studerende trænes i kvalitativ og kvantitativ analyse af data og i at formidle undersøgelses- og analyseresultater dækkende og forståeligt.
Undervisningen rummer arbejde med cases og øvelser, og der knyttes forbindelse til metodespørgsmål i de studerendes projektarbejde. Dette inkluderer brug af undersøgelse og analyser i forbindelse med udvikling af designs for læring.
Prøvens navn | At skabe viden om læring i organisationer. Undervisnings- og analysemetode 2 |
Prøveform | Skriftlig
Modulet afsluttes på 5. semester med en intern individuel prøve.
Prøven er en skriftlig hjemmeopgave, hvor den studerende inden for
24 timer skal gennemføre og fremstille en analyse af et udleveret
empirisk materiale (data). |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Creating knowledge of learning in organisations. Methods of investigation and analysis II |
Modulkode | BAOL201914 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |