Problembaseret læring

2023/2024

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, projektorganisering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og -behandling, interpersonelle kompetencer i relation til gruppearbejde og vejledning samt almen studieteknik. 

Modulet tilrettelægges som undervisningsaktiviteter, der afholdes parallelt med og i relation til semestrets projektarbejde. 

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:

  • problembaseret læring og projektarbejde 

 

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:

  • at identificere og formulere et problem inden for kommunikation og digitale medier
  • at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til det valgte problem
  • at designe og reflektere over et problembaseret projektforløb
  • akademisk skriftlig fremstilling 

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:

  • at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem 

Undervisningsform

Der henvises til §17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring
Prøveform
Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i undervisningen, herunder fremmøde, indløsning af opgaver og deltagelse i øvelser.

Reeksamen:
En intern mundtlig prøve i ”Problembaseret læring” (Problem Based Learning). Der gives bedømmelsen bestået/ikke bestået. Den mundtlige samtale skal demonstrere de læringsmål, som er angivet ovenfor.

Prøvetiden er normeret til 20 minutter.
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Organisation

StudienævnStudienævn for Kommunikation og Digitale Medier
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project