Giver den studerende indsigt i teorier og metoder til IT-baseret forretningsudvikling samt forståelse for hvordan værdiskabende processer gennemføres. Herunder viden om forretningsmodellering, projektøkonomi samt forskellige typer af udviklingsprocesser.
Kurset afvikles som en række forelæsninger og udgør en del af
udgangspunktet for projektarbejdet på dette semester. Der vil
derfor være tæt sammenhæng mellem indholdet i dette kursus og de
studerende projektarbejde, og en væsentlig del af læringen foregår
således også gennem projektarbejdet. Det tilstræbes, at de
studerendes erfaringer og udfordringer med at anvende de konkrete
metoder og teorier i projektarbejdet inddrages i kurset, og bruges
som udgangspunkt for erfaringsudveksling, diskussion og yderligere
læring.
Modulet afvikles som en kombination af forelæsninger, hvor teorier
og metoder præsenteres, og opgaveløsning.
Undervisning baseres på en kombination af lærebøger og
videnskabelige artikler således, at de studerende på udvalgte
områder får adgang til international forskning, introduceres for
klassiske artikler inden for området, samt generelt lærer at læse
og anvende videnskabelige artikler inden for dette fag.
Som en del af undervisningen inddrages cases især fra offentlige
virksomheder, som illustrerer relevante problemstillinger og gerne
ved, at praktikere præsenterer en case, de selv har deltaget i, og
de overvejelser de har gjort sig i forbindelse med dette.
Prøvens navn | IT-Baseret forretningsudvikling |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | IT-driven Business Development |
Modulkode | BAIDIT20223 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |