Tema: Offentlig service og digital
selvbetjening
Dette semester fokuserer på digitalisering af offentlige
serviceydelser og de datalogiske, organisatoriske,
forvaltningsmæssige og forandringsmæssige problemstillinger der er
knyttet hertil.
Mål og indhold:
Består af:
a) et metodekursus i kvantitative metoder (herunder design,
videnskabsteori og metoder, som ligger under den kvantitative
tilgang) samt udvalgte projektarbejdsformer.
b) et studieprojekt, som omhandler en central problemstilling inden for semestrets tema (design, evaluering og implementering af digitale serviceydelser.). Projektet skal omfatte interaktion med praksis og skal være baseret på anvendelse af de metoder, der undervises i i (a) og den teori der er omfattet af semestrets kursusmoduler.
Projektarbejdet er brudt op i en række eksplicitte faser med veldefinerede arbejdsprodukter, som evalueres af vejleder. De enkelte grupper modtager endvidere kontinuerlig feedback på deres arbejdsproces, og der er stort fokus på, at de studerende lærer at indgå i og styre projekter.
Metodekurset synkroniseres med projektarbejdet i den forstand, at de studerende før projektopstart, og ved opstart af de enkelte faser undervises i emner, som er særligt relevante for næste projektfase.
Prøvens navn | Modul 8: Semesterprojekt: Design, evaluering og implementering af digitale serviceydelser |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Module 8: Semester Project: Design, Evaluation and Implementation of Digital Services |
Modulkode | BAID20228 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i innovation og digitalisering |
Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |