Projektmodulets formål er at indføre de studerende i udviklingen af produkter som på forskellig vis kan gøre brugerens dagligdag nemmere, såsom robotter og produkter med indbygget intelligens herunder bevægelighed/bevægelse, elektronisk styring, interface og mekaniske løsninger, der integreres som en del af dets funktionalitet og æstetik. Der lægges i projektet vægt på, at der arbejdes med en original, innovativ løsning på et afbalanceret ingeniørfagligt teknisk-æstetisk niveau, hvor erfaringer fra kursusmodulerne integreres i konceptudvikling eller detaljering af projektet. Projektets emne kunne være udformning af køkkenudstyr, dispenser, haveredskaber, personhjælpemidler eller legetøj. Produktforslaget udvikles med udstrakt brug af forskellige former for modeller som funktionsmodeller, synsmodeller og detaljemodeller. Der lægges især vægt på samspil mellem en undersøgende, afprøvende og reflekterende metodik og en iterativ proces.
Studerende, der gennemfører modulet:
Se generel beskrivelse af anvendte undervisningsformer i kap. 3.
Prøvens navn | Interaktivt fysisk produkt |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Interactive Physical Product |
Modulkode | AODIB5P174 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i teknisk videnskab (arkitektur og design) |
Studienævn | Studienævn for Arkitektur og Design |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |