Fagligt, har projektmodulet til formål at introducere den studerende til integrationen af arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden. Herunder bredt at introducere kernefaglige terminologier som grundlag for at begynde at forstå, beskrive og skabe sammenhæng mellem formgivning, rum og konstruktion i en problembaseret læringskontekst (PBL). PBL-pædagogisk, har projektmodulet fokus på at løfte den studerende fra gymnasialt niveau til universitetsniveau med forståelse for blandt andet større ansvar for egen læring, gruppebaserede samarbejdsrelationer og problemformulering opstillet på baggrund af en problemanalyse.
Skal have grundlæggende kendskab til integreret design og sammenspillet imellem arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden, herunder kendskab til vigtigste anvendte fagterminologier.
Skal have grundlæggende kendskab til anvendelsen af udvalgte arkitektur/design- og ingeniørfaglige analysemetoder til at forstå og beskrive sammenhæng mellem formgivning og konstruktion.
Skal have grundlæggende kendskab til anvendelsen af enkle, udvalgte arkitektur/design- og ingeniørfaglige designmetoder og værktøjer til at skabe sammenhæng mellem formgivning og konstruktion.
Skal have kendskab til problembaseret læring (PBL), herunder grundlæggende viden om problemidentifikation, problemanalyse, problemformulering og gruppesamarbejde.
Skal kunne foretage basale værkanalyser med anvendelse af udvalgte arkitektur/design- og ingeniørfaglig teorier og metoder, herunder kunne anvende udvalgt fagterminologi til at forstå og beskrive sammenhænge mellem formgivning og konstruktion.
Skal kunne anvende og kombinere enkle, udvalgte arkitektur/design- og ingeniørfaglig designmetoder til at vurdere sammenhænge mellem formgivning og konstruktion.
Skal kunne anvende enkle analoge og digitale værktøjer til at formidle projektets problemstilling og præsentere sammenhænge mellem formgivning og konstruktion.
Skal kunne identificere- og reflektere over samspillet mellem formgivning og konstruktion ved brug af grundlæggende arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden, metoder, værktøjer og fagterminologi i en problembaseret kontekst.
Der henvises til § 17: Uddannelsens indhold og tilrettelæggelse
Prøvens navn | Introduktion til integreret design i en problembaseret læringskontekst |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introduction to Integrated Design in a Problem-Based Learning Environment |
Modulkode | AODB1P201 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i teknisk videnskab (arkitektur og design) |
Studienævn | Studienævn for Arkitektur og Design |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |