Integration af arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden i en problembaseret læringskontekst (PBL)

2023/2024

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet har til formål at introducere integration af arkitektur/design,- og ingeniørfaglig viden og terminologi som grundlag for at forstå, beskrive og skabe sammenhæng mellem form, rum og konstruktion, i en problembaseret kontekst (PBL).

Studerende, der gennemfører modulet:

Læringsmål

Viden

  • Skal have grundlæggende kendskab til relationen imellem arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden og terminologi, herunder samspillet mellem form, rum og konstruktion
  • Skal have kendskab til integration af grundlæggende arkitektur/design- og ingeniørfaglige analysemetoder til at forstå og beskrive sammenhæng mellem form, rum og konstruktion
  • Skal have kendskab til integration af grundlæggende arkitektur/design- og ingeniørfaglige designmetoder til at skabe mellem form, rum og konstruktion

Færdigheder

  • Skal kunne foretage basale værkanalyser med integreret anvendelse af grundlæggende arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden, metoder og terminologi til at forstå og beskrive sammenhænge mellem form, rum og konstruktion
  • Skal kunne anvende enkle designværktøjer i integration af grundlæggende arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden, metoder og terminologi til at skabe sammenhænge mellem form, rum og konstruktion
  • Skal kunne anvende enkle værktøjer til at formidle og præsentere sammenhænge mellem form, rum og konstruktion

Kompetencer

  • Skal kunne reflektere over samspillet mellem form, rum og konstruktion ved brug af grundlæggende arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden og terminologi i en problembaseret kontekst

Undervisningsform

Se generel beskrivelse af anvendte undervisningsformer i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnIntegration af arkitektur/design- og ingeniørfaglig viden i en problembaseret læringskontekst (PBL)
Prøveform
Skriftlig og mundtlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Uden hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelIntegration of Architecture/Design and Engineering in a Problem-Based Learning Environment (PBL)
ModulkodeAODB1P171
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerBachelor (BSc) i teknisk videnskab (arkitektur og design)
StudienævnStudienævn for Arkitektur og Design
InstitutInstitut for Arkitektur og Medieteknologi
FakultetDet Teknisk Fakultet for IT og Design