Problembaseret læring i videnskab teori og samfund har til formål at introducere den studerende til teorier, metoder og modeller til analyse af problemstillinger, der er relevante for løsningen af et integreret arkitektur- og designprojekt. De studerende introduceres til metoder for udvikling og ledelse af et projektarbejde i samarbejde med andre studerende, og sættes i stand til at analysere de videnskabelige og samfundsmæssige forhold, som betinger problemorienteret projektarbejde.
Studerende, der gennemfører modulet skal kunne:
Se generel beskrivelse af anvendte undervisningsformer i kap. 3.
| Prøvens navn | Problembaseret læring i videnskab, teknologi og samfund |
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Problem-Based Learning in Science, Technology and Society |
| Modulkode | AODB1K172 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i teknisk videnskab (arkitektur og design) |
| Studienævn | Studienævn for Arkitektur og Design |
| Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
| Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |