Teknoantropologisk problemforståelse

2022/2023

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Dette projektmodul har til formål at give de studerende et indledende kendskab til problembaseret projektarbejde med særligt fokus på at identificere et relevant teknoantropologisk problem og udarbejde en vejledende problemformulering for et projekt. Modulet kan enten gennemføres som et selvstændigt miniprojekt eller som en milepæl i det efterfølgende projektmodul (P1). Modulet er forankret hos forskningsgruppen for Tekno-Antropologi & Participation, Institut for Planlægning.

Læringsmål

Viden

  • genkalde grundlæggende viden om det studerede fænomen indenfor for bæredygtighed og/eller sundhed. 

Færdigheder

  • identificere videnskabelig og faglig litteratur med henblik på at argumentere for problemets relevans. 
  • gennemføre en indledende undersøgelse i feltet med henblik på at forstå de sociotekniske samspil omkring det studerede fænomen.
  • udarbejde en problemformulering. 

Kompetencer

  • begrunde hvorfor problemstillingen er relevant at studere for en teknoantropolog.
  • udvikle et konstruktivt samarbejde og organisering af vidensdeling i projektgruppen. 

Undervisningsform

Projektmodul. Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold og tilrettelæggelse.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnTeknoantropologisk problemforståelse
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelTechno-Anthropological Problem Understanding
ModulkodeTBTANB22101
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg, Campus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design
InstitutInstitut for Planlægning
FakultetDet Teknisk Fakultet for IT og Design